Prof. Jerzy Bralczyk - spotkanie autorskie 29.10.2018r - MBP Dąbrowa Górnicza

Spotkanie z profesorem zorganizowała Miejska Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Górniczej. Przyszło tak dużo osób, że już się martwiłam czy uda mi się wejść na spotkanie. Na szczęście dla mnie, ktoś zrezygnował z rezerwacji. Ku mojej radości w pierwszym rzędzie tuż naprzeciwko zaproszonego gościa. Jerzy Bralczyk z przyjemnością mówił o swoich doświadczeniach, przytaczał anegdoty, nie dopuszczał do słowa prowadzącego. Wszyscy śmiali się serdecznie z opowiadanych historii. Pod koniec padały pytania z widowni. Nie zabrakło podchwytliwych pytań językowych jak np. "jezioro zostało obeszłe". Kiedy już skończyła się część oficjalna, przyszła pora na tą bardziej prywatną. Mając przy sobie książkę "Pokochawszy" - wywiad pełen ciekawych pytań i zabawnych, szczerych odpowiedzi profesora i jego żony Lucyny Kirwil, postarałam się o autograf. Miło jest wymienić kilka zdań z językoznawcą, problem tylko polega na tym, że cały czas się człowiek zastanawia czy mówi poprawnie.
Kolejna książka z mojej biblioteki stała się perełką opatrzoną dedykacją i autografem.
 


Komentarze