Elżbieta Dzikowska - kobieta ponadczasowa, podróżniczka, (nie)żona Tony Halika Kraków 26 października 2019r

Elżbieta Dzikowska - jak określić tak wyjątkową osobowość? Jak ubrać w słowa wszystko to, co osiągnęła, przeżyła, dała i daje innym? Pokazała Polakom jak wyglądają inne kultury w czasach kiedy w TV były tylko dwa programy. Owszem, były takie czasy! Wraz z partnerem Tony Halikiem nagrali ponad 300 odcinków programu "Pieprz i wanilia" - dokumentalny program podróżniczy. Przez lata uchodzili za małżeństwo. Dopiero wiele lat po śmierci wspaniałego Tony Halika, w jednym z wywiadów pani Elżbieta Dzikowska ujawniła, że nigdy małżeństwem nie byli. Ukrywali ten fakt, ponieważ jako katolik Tony wstydził się i bał(?) ujawnić prawdę. Kreował ich związek, wymyślając pod opinię publiczną życiorys małżeński. Teraz mamy inne czasy, inaczej patrzymy na związki partnerskie.
Dane mi jest być tą szczęściarą, która osobiście spotkała panią Dzikowską. Osobę ciepłą, otwartą, czułą, ciekawą moich przeżyć i planów. Nigdy nie zapomnę naszej rozmowy. Gładzenia po ręce i patrzenia prosto w oczy. Tej pozytywnej energii, którą mi przekazała. Do domu wróciłam z jedną z książek opowiadającej o urokach Polski. Nie ukrywam, że bardzo zależy mi na spotkaniu autorskim. Czekam na możliwość wysłuchania tych wszystkich wspaniałych historii z podróży po świecie i po Polsce. Jeśli ktoś ma być dla mnie ideałem to właśnie pani Elżbieta Dzikowska!
 

 

Komentarze