Katarzyna Bonda - polska królowa kryminału - spotkanie autorskie 22.10.2018r - Chrzanów

Królowa kryminału, piękna kobieta i wulkan pozytywnej energii Katarzyna Bonda, opowiedziała o sobie na spotkaniu autorskim w Chrzanowie.

Postaram się przekazać Wam co nieco z tej rozmowy.
Oto odpowiedzi na interesujące mnie pytania:

1.Pierwsza książka, którą pamiętam, to:

" - czytałam bardzo dużo już jako dziecko.
Córka bibliotekarki w Hajnówce, w domu wszystkie ściany zapełnione były półkami pełnymi książek.
Już w podstawówce przeczytałam "Hrabia Monte Christo", "Przeminęło z wiatrem".
"Mistrz i Małgorzata" przeczytałam na początku liceum.
Pamiętam, czytałam całą noc ukryta w łazience, zasłonięte zasłony, żeby nikt mnie nie widział, a zwłaszcza rodzice, że siedzę i czytam zamiast spać. "

2. Książka, której nigdy nie zapomnę.

- Nie lubiłam Elizy Orzeszkowej.
Bałam się Muminków.
Ukochana książka to "Chłopcy z Placu Broni".

3. Ostatnio przeczytana książka.

- Teraz lubię czytać z moją 11letnią córką fantastykę Lema.

4. Właśnie czytam.

 - Oto jedna z najcudniejszych książek, jakie w życiu czytałam!!! ”Podróżny i światło księżyca”.

Przedstawiam Państwu i gorąco rekomenduję opowieść genialnego Węgra Antala Szerba, pisarza, humanisty, znawcy literatury i wybitnej postaci historycznej, która z pewnością zachwyci tych wszystkich, którzy dzielą ze mną percepcję świata.
A ponieważ wierzę w moc połączeń opowieści i tego, że książki w magiczny sposób tworzą niewidzialne nitki wrażliwości, liczę, że zainteresuje ona i Państwa na tej sali.

Fabuły streszczać nie zamierzam. Zresztą to nie o same fakty chodzi. Rzecz magiczna, metafizyczna, cudownie napisana, wzniosła, a momentami arcyzabawna;) Czytając przeżywałam ogrom emocji i miałam wrażenie, że ta opowieść wznosi mnie pomiędzy świat materialny, do tej szczeliny intymności autora, której bardzo rzadko doświadcza się podczas lektury współczesnych dzieł skierowanych do czytelnika zabieganego i szukającego głównie napięcia.
Ta książka Was zatrzyma, da wytchnienie i odnowi:) Jeśli nie macie na to ochoty, nie sięgajcie po nią. Nie jest to rzecz zbudowana na szybkim montażu, choć trzymająca za gardło jak cholera:))), ale na zupełnie innym poziomie:) Michaly, jego przyjaciele z młodości, Erzi, Eva i reszta tej brygady oraz gorące Włochy, Umbria to nic. Jest tam mowa o rzeczach ostatecznych, własnej drodze, sensie życia, lękach, samotności, miłości, marzeniach z dzieciństwa, przeistaczaniu się, a przy okazji i kupa śmiechu:) Trudno zresztą zamknąć te zdarzenia w jedną spójną całość, jak to bywa przecież w trakcie podróży. Zwłaszcza tej sekretnej, kiedy towarzyszy nam światło księżyca… Dosyć więc o tym. To rzecz bardzo wyjątkowa i całą pokreśliłam, pomazałam, poznaczyłam. Zamierzam dzielić się tą pozycją z ludźmi mi bliskimi, którzy mogą jej potrzebować, by poszybować w świat ponad tym wszystkim co jest rzeczywistością, a jednocześnie nie tracąc jej z oczu.
 Muszę też przestrzec Państwa - dziwna jest ta książka, dla niektórych może dziwaczna, cudaczna i niepodobna do niczego, co kiedykolwiek czytaliście. Moim zdaniem tym bardziej piękna, ponadczasowa, wyprawa to bowiem duchowa i bardzo romantyczna, lecz nie sentymentalna:) Dziękuję Panu Adamowi Granackiemu - mojemu niezwykłemu Czytelnikowi z Augustowa - za zwrócenie uwagi na to dzieło i na inne pozycje (panie Adamie, wkrótce też opowiem o moich doświadzczeniach z Rosario:) Sciskam Pana i proszę o więcej rekomendacji. A Państwu zaś życzę cudownego czasu z Antalem Szerbem.

5. Bardzo polecam: - Czerwony Pająk. Ostatnia część (4/4). Woda. Oczyszczanie. Jest sens sięgać po tą książkę kiedy znamy wcześniejsze trzy części.


Oto mój egzemplarz Czerwonego Pająka, z dedykacją i wspomnieniami ze spotkania z Katarzyną Bondą. Wysoko cenię spotkania z autorami i możliwość przeprowadzenia rozmowy, nawet jeśli trwa to tylko godzinę.


Na podstawie pytań zadanych podczas spotkania autorskiego Katarzyny Bondy w Chrzanowie i oficjalniej strony fb Katarzyna Bonda 22.10.2018r

Komentarze